Drobljenje kamenog sloja

Postupak drobljenja/frezanja kamenog sloja koristi se za usitnjavanje kamenog sloja prometnice ili platoa upotrebom specijaliziranog traktorskog nastavka – freze. Drobljenjem kamenog sloja i
reprofilacijom poboljšava se granulometrijska krivulja kolnika ili se homogenizira postojeći sloj kolnika u traženoj debljini a nakon čega se vrši izravnavanje i po potrebi nabijanje. Reprofilirani sloj se može koristiti kao završna obrada gdje ovako obrađeni i homogenizirani sloj nakon izravnavanja i nabijanja može služiti svojoj svrsi (npr. nevezani makadamski kolnik) ili se reprofilacija može uporabiti za usitnjavanje većih kamenih frakcija, kada je potrebno razbiti velika zrna koja sprječavaju uporabu zemljanih freza ili reciklera odnosno dobiti finu frakciju koja nedostaje te na taj način optimalizirati krivulju zrnatosti radi naredne obrade.

Opis tehnologije

Ova tehnologije primjenjuje se za:
- Reprofilaciju neučvršćenih slojeva kolnika
- Drobljenje kamena, asfalta i betona do veličine zrna 250 mm
- Reciklažu asfaltnih kolnika po hladnom postupku na licu mjesta
- Poboljšavanje i stabilizaciju nosivog sloja - tla (cementom ili vapnom)
- Frezanje i razbijanje asfaltno-betonskih kolnika.

 

 

 

Strojevi koji se koriste

 

 

FENDT & FAE MTM

Za tehnologiju drobljenja kamenog sloja odnosno reprofilacije i granulacije koristi se freza FAE MTM 200 vučenu traktorom velike snage FENDT sa vario pogonom. Radna širina freze je 2050 mm a dubina obrade iznosi do 400 mm. Freza je opremljena doziranjem vode u prostor bubnja.

S obzirom na kompaktne dimenzije i sposobnost dobrog manevriranja, freza može raditi i u skučenim uvjetima gdje je ograničen pristup klasičnim strojnim frezama. Radi se naročito o lokalnim cestama, šumskim cestama i privatnim cestama na posjedima. U usporedbi s klasičnim samohodnim strojem, priključivanje na standardni traktor omogućava brzo premještanje stroja između lokacija rada.

 

Galerija